Technische Commissie jaarverslag 2018

De zwembadactiviteiten 2017/’18 zijn redelijk verlopen, dit keer 4 avonden. Geen ‘Open Huis’ gehouden met de jaarlijkse Eskimoteerkampioenschappen. En ook in de winter 2018-’19 weer gestart met de zwembadactiviteiten, met ook een redelijke belangstelling. Deze activiteit is van groot belang voor de vereniging omdat het de vaardigheden van de leden vergroot en de contacten in het stillere winterseizoen op peil houdt. Met dank aan Toon en Jan voor de organisatie en ook aan alle instructeurs voor hun inzet.

De belangstelling voor het sportief-varen in snellere kajaks (Eska, ‘bijna K1’, K2 en K4), noem het maar ‘trimmen op het water’, bleef stabiel.

In samenwerking met KV Wyrda is vanaf maart weer de slalomtraining georganiseerd, elke 2 weken is er op zondag getraind op ons poeltje. Ook is er gevaren op de wildwaterbaan in Hardenberg en op het slalom parcours op de Dommel in St Oedenrode. Met dank aan Toon en trainer Aschwin Zax.

Op dinsdagavond is er getraind op techniek en conditie. Gedurende de winterperiode op de Wetering en het poeltje met wendbare bootjes, tijdens de zomerperiode met lange kajaks op het kanaal. Op de donderdagavond is er slalomtraining, Aschwin Zax is hierbij ook de trainer.

De introductiecursus is weliswaar niet in z’n geheel gegeven, maar waar nodig is er enkele keren met nieuwe leden geoefend, individueel of in een kleinere groep.